Lista..

 Här hittatde jag en lista som jag tänkte att jag svarar på. :)

När fick du reda på att du var gravid?
Det fick jag reda på när jag gjorde ett graviditetstest. Jag tror jag var i vecka 8 om jag inte minns helt fel. 

Var bebisen planerad?
Nej det var han inte. :P

Vad heter ditt barn?

Simon Jan Albin Österlund 
När var du beräknad att föda?
19 Augusti

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Ja det gjorde han. :)

Hur stor var barnet vid födseln?
Han var en plutt som vägde 2718 gram och var 49 cm.

Hur lång tid tog förlossningen?
Jag hade värkar i fyra dygn innan, och det var jobbigt och tröttsamt, men sedan gick det fort.

Hur började din förlossning? 
Med att jag fick värkar.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt.

Hur mycket var du öppen när du kom in?
4 cm.

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
12 minuter.

Blev det komplikationer?
Nej.

Var du rädd för något?
nej. 

Skrek du?
Kan man väl kalla det.
Hur många var inne i förlossningsrummet?
3st 
Hade du någon nära med dig?
Kristoffer, Albins pappa.

Tog du någon smärtlindring?
Ja, lustgas som jag kastade åt skogen.. Tyckte den var helt värdelös haha, sedan fick jag ryggmärgsbedövning och det var helt underbart efter att ha haft smärta i flera dygn. :)

Tog ni reda på könet?
Ja det gjorde vi.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja, det kan man säga.

Hade du en svår graviditet:
Nej det hade jag inte. 

Mådde du illa?
Nej.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja det kan jag, men inte just nu. :)

Har du fått några bristningar?
Japp.

Var du nervös inför förlossningen?
Nja, lite.

Hade du några cravings?
Driiicka!

Vad gillade du för mat?
Nästan allt.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Först lite besvärad/chockad eller vad man ska säga, sedan glad.

När kände du första sparkarna?
Kommer inte riktigt ihåg. :P
Bästa graviditetsminne?
Sparkarna och sånt. :)

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Ja typ ett tag innan jag gjorde testet. :P 

Hur mycket gick du upp i vikt?
12 kg.

Hur länge ammade du?
Ammar fortfarande och albin är 4 månader.

Hur blev ditt hår?
Inget speciellt.

Vem är barnet mest lik?
Svårt att säga, båda tycker jag. :) 

Vad är det bästa med att ha barn?
ALLT! :) 

Vad är det sämsta med att ha barn?
Ingenting.

Är ditt barn döpt?
Nepp.

Hur gammal är barnet nu?

4 månader. 


Kommentarer
Postat av: Mallan ;)

Vad kul sulan att du börjat blogga igen :) KRRAAMM..

2011-01-12 @ 19:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback