Mödravården och föräldrautbildning.

Ja, det var vad som stod på mitt schema idag, började dagen med att väcka Linnsan som var snäll och gjorde mig sällskap till mödravården, började med föräldrautbildningen kl 08.30 till ungefär 10.30, min barnmorska prata om bland annat, amning, att föda för tidigt, kejsarsnitt, komplikationer under förlossningen osv. Intressant och ganska lärorikt, så man får en aning om saker och ting. :)
Direkt efter så hade jag tid hos min barnmorska, hon tog blodprover, blodsocker, jag fick väga mig, och jag har sen första gången jag vägde mig på mödravården, då var jag i vecka 17 om jag minns rätt, gått upp ungefär 6 kg, men under hela graviditeten ungeför 8-9 kg, ganska mycket tycker jag, men kunde vart mer. ;) Haha
Sedan mätte hon magen, och vi lyssnade på lillens hjärtljud, 135 slag/minut den här gången, alltid lika roligt och mysigt att höra på dom tycker jag. Sedan pratade vi massa, och bokade in kommande tider, det blir tätare och tätare mellan tiderna nu. :) Sista tiden vi bokade in är 16 Augusti, alltså 3 dagar innan beräknad förlossning, spännande! =)

Alla mina värden var iallafall jätte bra, och jag följer den så kallade kurvan som normalt! :)

Kommentarer
Postat av: Cattis

8-9 kg är inge mycket alls tycker jag! =D Vilken tur du haft! Finns ju dom som går upp SJUKT mycket, min mamma gick upp 30 kg med min lillasyster =P ahahha, Syster min som är i vecka 29 har nu gått upp 11 kg, dock väger hon endast 63kg nu när hon gått upp haha, typ som jag väger nu haha :D

2010-06-03 @ 12:24:48
URL: http://cattisenwiklund.blogg.se/
Postat av: mamma

Du har inte gått upp särskilt mycket gumman, och du är så söt med din lilla putmage. Bäst av allt är att alla prover är så bra. Härligt gumman. Vad fin din blogg är jätte kul att läsa den. Älskar dig pusssssss

2010-06-03 @ 21:54:12
URL: http://kallamigsulan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback